Reklamacja może być wniesiona przez pasażerów, których lot odbywał się z lotniska znajdującego się na terenie UE oraz do pasażerów odlatujących z lotniska znajdującego się w kraju leżącym poza terytorium UE i lądujących na lotnisku znajdującym się w na terenie UE, o ile dana linia lotnicza miała siedzibę w Państwie Członkowskim UE. Wszystko, co trzeba zrobić, to wypełnić nasz formularz, a nasz system sprawdzi natychmiast, czy przysługuje Ci prawo do odszkodowania i w jakiej wysokości.
Jeżeli w ciągu ostatnich 3 lat podróżowałeś/łaś liniami lotniczymi i Twój samolot został odwołany, opóźniony lub odmówiono Ci wstępu na pokład, masz prawo do odszkodowania. Wysokość odszkodowania jest uzależniona od długości trasy i czasu opóźnienia.
Jeśli lot został skierowany do innego portu lotniczego, możesz ubiegać się o odszkodowanie, jeżeli przybył on do miejsca przeznaczenia więcej niż 3 godziny później niż planowano.
Jednak nie będziesz uprawniony do odszkodowania w przypadku przekierowania / opóźnienia, jeżeli było ono spowodowane zaistnieniem "nadzwyczajnych okoliczności". Przekierowanie często jest spowodowane przez złą pogodę, uderzenia pioruna i ptaki, z których wszystkie są klasyfikowane jako nadzwyczajne okoliczności.
To, co jest klasyfikowane jako "nadzwyczajne okoliczności", może być przez linie lotnicze wykorzystane do odrzucenia roszczenia kierowanego bezpośrednio od pasażerów. Ustalone zostały pewne wytyczne, wedle których dokonuje się oceny, czy dana okoliczność może być kwalifikowana jako nadzwyczajna.
Na podstawie udzielonych przez Ciebie informacji nie masz prawa do odszkodowania na podstawie Dyrektywy Europejskiej 261/2004.